lördag 17 augusti 2013

Mille 6 månader!

Idag fyller Mille ett helt halvt år. Sjukt! 
Har gått så fort så jag kan inte beskriva egentligen... Dom lyckligaste månaderna ever har det vart men det är lite läskigt också hur tiden bara springer iväg. 
Men jag vet att jag njuter allt jag kan av tiden med våran fina lilla kille, så det är väl bara att glida med. Livet/tiden går absolut fortare när man har en liten att följa i utveckling osv, MEN det är ju det här som är det absolut finaste i livet och jag skulle aldrig i min värld vilja nåt annat för det! Livets mening, det är DU det Mille Olov Nelson ❤ Solstrålen

Några av dom senare tagna på Mille. Nere till vänster i nya bilstolen han fick av farmor och farfar sin i 6 månaders-present ☺

Liten statusuppdatering om halvårs-bebben.

* Sist vi vägde och mätte var han 71 lång och snart 9 kg tung. Det var snart en månad sedan och han har vuxit sen dess, det känner jag! ☺ Stor liten kille har vi.
* Har 68/74 i stl på kläderna men snart passar 80 bättre för våran knubbis så det köper vi nu om vi handlar åt honom.
* Glad och nöjd mest hela tiden är han, sprider glädje till alla han möter med sitt finaste leende!
* sitter ganska stadigt själv och går små steg när man håller honom i händerna. 
* Gillar att bada, när vi sjunger och läser böcker för honom, träffa familj och vänner. Hänger gärna med överallt och på alla slags äventyr ☺
* Vaknar och äter ca två gånger/natt fortfarande (5 gånger ett tag ojoj då var vi trötta) 
* Äter ett mål mat till lunch, mellis sen på dagen (typ smoothie eller banan) en portion gröt till kvällen och en slurk välling innan sängdags. Tuttar emellanåt plus på natten då!

Våran pärla, vilken tur att det var just du som kom till oss ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar