onsdag 31 juli 2013

Min potatissallad- recept!

Jag är en sån tråkmåns som gillar att se andras mat-bilder på Insta samt att jag själv ofta lägger upp dagens middag! Man kan ju tipsa och inspirera varandra ☺
Någon bad om receptet på potatissalladen jag gjorde häromdagen så här kommer det! ☺

* Ca 10-12 medelstora färskpäror (eller fler små)
* 1 squash 
* En förpackning smulig å god fetaost
* 1 rödlök
* Några cocktailtomater 
* Soltorkade tomater 
* Färsk timjan
* En god krydda! (Jag har en favvo med örter och solt. tomat i. Sån Italiensk salladskrydda är säkert gott å!) 
* Raps olja och en skvätt olivolja
* Vinäger (jag tog äppelcider)
* Svartpeppar och flingsalt 

Koka pärorna och låt svalna medans du förbereder resten. 
Skär squash, lök och tomater i bitar och lägg i en stor skål. Smula över fetan, soltorkade tomaterna, hackad färsk timjan och i med pärorna när dom svalnat! Krydda, salta och peppra och töm på kanske 5 msk matolja och en skvätt oliv samt 1 msk vinäger (eller efter smak!) Garnera med lite mer timjan ☺



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar