tisdag 7 maj 2013

Min broccoligratäng

Ja det åt vi till middag idag! Jag var sugen på något annan än pärer, ris eller pasta... Är jag ofta nuförtiden btw! Så slängde ihop en gratäng på sånt vi hade hemma.
Tycker att den blev riktigt god så den kommer vi att göra fler ggr.

Jag kokade ett halvt kg fryst broccoli i nån minut och lät rinna av ordentligt och la sedan i en smörad form. Vispade ihop 2,5 dl vispgrädde, 2 ägg, ostkrydda, paprikapulver, grönsaksbuljong, salt och svartpeppar och tömde över grönsakerna. Strödde över ost och skjutsade in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
Till åt vi strimlat fläskkött som jag stekte i olja, med sweetchilisås, soja, honung, vitlök och svartpeppar.

Enkelt och snabbt gjort, precis som jag vill ha det!

Nu ska Millen och mamman bada efter en lång kvällspromenad med min fina storsyster, sen är det godnatt hemma hos oss ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar